دبیرستان پسرانه خاتم الا نبیا ء(ص)شهرستان بم

نشانی: خیابان زید تلفن ۲۳۱۹۲۲۰

دبیرستان پسرانه خاتم الا نبیا ء(ص)شهرستان بم

نشانی: خیابان زید تلفن ۲۳۱۹۲۲۰

 گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار پرشور هزاران نفر از دانش‌آموزان، 13 آبان را نماد طمع‌ورزی آمریکا، وابستگی رژیم طاغوت، ایستادگی ایمان متکی به بصیرت، پیشقراولی نسل جوان در صحنه، و شجاعت و جسارت نسل جوان انقلابی دانستند و تاکید کردند: امروز، ‌ملت ایران، مصمم‌تر و قوی‌تر از هر زمان در حال حرکت به سمت اهداف بلند و قله‌های سعادت است و در صف مقدم این حرکت عظیم، جوانان قرار دارند.

در این دیدار که در آستانه سیزده آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز، برگزار شد، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای‌، 13 آبان را نمادی بسیار مهم و دارای معانی و حقایق فراوان خواندند و افزودند: یکی از مناسبت‌های 13 آبان مربوط به سخنرانی امام‌خمینی(ره) در سال 1343 در قم و در اعتراض به تصویب قانون ظالمانه مصونیت قضایی اتباع آمریکایی در مجلس آن زمان و سپس دستگیری و تبعید امام(ره) بود که در واقع امام بزرگوار با فریاد حق‌طلبانه خود از مصالح، منافع و شرف ملت ایران دفاع کردند.

ایشان این حادثه را نماد طمع‌ورزی آمریکا و روح تعدی استکبار نسبت به ملت‌ها از جمله ملت ایران برشمردند و خاطرنشان کردند: این موضوع همواره باید در حافظه تاریخی ملت ایران به ویژه جوانان باقی بماند که آمریکا هیچ‌گاه به دنبال روابط عادی با کشورها نیست، بلکه خواهان روابطی از نوع ارباب- رعیتی و غارت منافع ملت‌ها است و اگر در مقابل او ایستادگی نشوند، تا لگدمال کردن شرف یک ملت نیز پیشروی خواهد کرد.

رهبر انقلاب اسلامی با یادآوری سخنان به ظاهر دوستانه روسای جمهور آمریکا در دوره‌های مختلف، افزودند: اگرچه این سخنان در ظاهر، نرم است، اما در باطن، همان پنجه چدنی در زیر دستکش مخملی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ایمان همراه با بصیرت را دومین حقیقت 13 آبان دانستند و تأکید کردند: فریاد امام خمینی(ره) در سال 1343،‌پاکیزه‌ترین فریادها و برخاسته از احساس دینی و عرق مسلمانی، و متکی بر حمایت عمومی مردم بود که نتیجه آن چهارده سال بعد در پیروزی انقلاب اسلامی آشکار شد.

ایشان با اشاره به اقدام مزدوران رژیم طاغوت در کشتار دانش‌آموزان در 13 آبان 1357‌، افزودند: با توجه به این واقعه، 13 آبان نماد حضور نسل جوان در میدان و پیشگامی آن در صحنه است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به پیش قدمی دانش‌آموزان در دوران دفاع مقدس، آن را ناشی از احساس تعهد، روحیه انقلابی و بصیرت آنان دانستند و خاطرنشان کردند: امروز نیز دانش‌آموزان از پیش قدم‌ترین قشرها هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هم چنین با یادآوری اقدام شجاعانه جوانان دانشجو در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان سال 1358‌، افزودند: این اقدام، نماد شجاعت و جسارت نسل جوان انقلابی در مقابله هیمنه آمریکاست، زیرا تسخیر لانه جاسوسی قدرت آمریکا را که در آن زمان، بسیار پرهیمنه بود، متزلزل کرد و آمریکا را به زانو در آورد.

ایشان معانی و حقایق نهفته در مناسبت‌های 13 آبان را بزرگ و مهم خواندند و خاطرنشان کردند: با تامل در این حقایق می‌توان متوجه شد که آن جمعیت محدودی که در 13 آبان سال گذشته، در خیابان‌های تهران بر ضد این مناسبت شعار دادند،‌ در واقع بدنبال زنده کردن هیمنه آمریکا، پنهان کردن سلطه‌طلبی آن و زیر سوال بردن حرکت عظیم ملت ایران در مقابل ظلم بزرگ آمریکا بودند که البته شکست خوردند.

رهبر انقلاب اسلامی با توصیه مؤکد جوانان به افزایش بصیرت و تامل در وقایع افزودند: به لطف خداوند، امروز جوانان در میدان‌های سیاسی، اقتصادی، علمی و فناوری حضوری پرنشاط، تاثیرگذار و همراه با بصیرت دارند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، شکست فتنه سال 88 را نمونه بارزی از حضور تاثیرگذار و هوشمندانه جوانان ارزیابی و تأکید کردند: فتنه سال گذشته که فتنه بزرگی بود و سال‌ها بعد مشخص خواهد شد که چه توطئه خطرناکی در پشت آن نهفته بود، به همت حضور پیشگامانه جوانان در صحنه، شکست خورد.

ایشان با تأکید بر این‌که صحنه‌گردانان اصلی فتنه سال 88 در طراحی پیچیده خود، به دنبال تسخیر ایران بودند، افزودند: در این میان، عوامل فتنه که اکثر آنها ندانسته وارد این ماجرا شده بودند، بدون آنکه خود متوجه باشند، در جهت اهداف طراحان اصلی حرکت می‌کردند و این موضوع نیازمند تحلیل‌های دقیق روان‌شناختی است که چگونه عده‌ای‌، ندانسته به دشمن کمک کردند.

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر لزوم حفظ هوشیاری و حضور جوانان در صحنه، خاطرنشان کردند: امروز ملت ایران، قوی‌تر از هر زمان دیگر است و در مقابل، دشمنان او، ضعیف‌تر و منفورتر از هر زمانی هستند اما هیچ‌گاه نباید از کید و طراحی دشمن غافل شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به پیشرفت‌های برجسته علمی، فناوری، سیاسی و عمران و آبادانی در کشور، و حرکت شتابان ملت ایران به سمت قله‌های کمال، افزودند: امروز سراسر کشور، کارگاه بزرگ کار و تلاش، و خدمت به مردم است و ملت ایران با تکیه بر نیروی انسانی غنی و با استعداد، و مدیران دلسوز و کارآمد، در بسیاری از عرصه‌ها به خوداتکایی رسیده است.

ایشان تاکید کردند: جوانان به عنوان موتور این حرکت عظیم، در کنار تجربه و کارآزمودگی مدیران، زمینه‌ساز افتخارات روزافزون برای کشور هستند.