دبیرستان پسرانه خاتم الا نبیا ء(ص)شهرستان بم

نشانی: خیابان زید تلفن ۲۳۱۹۲۲۰

دبیرستان پسرانه خاتم الا نبیا ء(ص)شهرستان بم

نشانی: خیابان زید تلفن ۲۳۱۹۲۲۰

علی علیه السلام

با این‌که خودش گفته بود: مسلمان را چه باک مظلوم واقع شود مادام که در دین خود ثابت بماند،(1) اما دیگر از حد گذرانده بودند. قابل بخشش هم نبودند. سوز دلش بود: “از کمک و یاری کم نگذاشتم، اما یاری‌ام نمی‌کنید. پراکنده شدید و به اختلاف روی آورده‌اید. نه به من راضی می‌شوید و نه علیه من شورش می‌کنید. اکنون از مرگ بهتر آرزو ندارم”.(2)

از بزرگی شنیده بودم که در خطبه‌ها به صورتش سیلی می‌زد، اما ندانستم کجا نوشته است. مرور مظلومیتش گفتهِ آن عزیز را باورم داد:

“وا... دوست دارم که خدا میان من و شما جدایی اندازد و به پیامبرش ملحق سازد”.(3)

پیامبر هم تاب نیاورده بود. شبی که ضربت خورد، به خوابش آمده بود؛ تسلی‌اش این بود: “نفرین‌شان کن علی!”(4)

مردم سست‌تر از آن بودند که فکرش را بشود کرد. گفته بود: “همانا ملت‌ها صبح می‌کنند، در حالی که از ستم رهبران‌شان در وحشتند؛ من اما صبح می‌کنم در حالی که از ستمگری پیروان خود وحشت دارم...

شما را به مبارزه دعوت می‌کنم، هنوز سخنم به آخر نرسیده، متفرق می‌شوید و در لباس پند و اندرز یکدیگر را فریب می‌دهید تا اثر سخنانم را از بین ببرید...

صبحگاهان کجی‌های‌تان را راست می‌کنم، شامگاهان به حالت اول باز می‌گردید؛ بهسان کمان سختی که نه کسی می‌تواند راستش کند و نه راستی بردار است”.(5)

در طلب حقش کوتاهی نکرد. وظیفه‌اش می‌دانست: “همانا من تنها حق خود را مطالبه می‌کنم؛ حقی که شما حائلش شدید و دست رد بر سینه‌ام زدید”.(6)

دوستان دشمن شاد کن بیش‌تر آزارش می‌دادند. مثل خوارج: “به‌خدا قسم، همیشه از حق خود محروم بودم و پس از پیامبر آن‌چه شایسته‌اش بودم، به دیگری دادند”(7) پس از نهروان هم گفته بودشان: “شما در گرفتن حق من سستی کردید”.(8)

دیگر چیزی نبود که در حق‌شان نگفته باشد: “سنگ بلا بر شما ببارد تا اثری ازتان نماند و به بدترین جا رهسپار شوید.”(9)

طلحه و زبیر از یاران پیامبر بودند مثلا؛ در حق‌شان فرموده بود: “خدایا! این دو، پیوند مرا گسستند، بر من ستم کردند و بیعتم شکستند. مردم را علیه من شوراندند. پیش از جنگ ازشان خواسته بودم تا بازگردند و تا شروع نبردم منتظرشان بودم، اما به نعمت پشت پا زدند”.(10)

به اشعث بن قیس هم حرف دلش را گفته بود: “عجبا! درد بی درمان شده‌اید؛ امید بودم که به وسیله شما دردها را درمان کنم. مانند کسی شدم که خاری در پایش باشد و بخواهد با خار دیگری آن را در آورد. خدایا! طبیب این درد مرگبار به جان آمده”.(11)

کوفیان هم کم نگذاشته بودند! آن قدر اتمام حجت کرد تا آن جا که با نصیحت کاری پیش نمی‌رفت: “مردنماها! کودک‌صفتان بی‌عقل! کاش هیچ وقت شما را نمی‌دیدم و نمی‌شناختم. اندوهی غم بار سرانجام آن شد. خدا شما را بکشد!”(12)

“ای مردم بی اصل و ریشه! برای یاری خدا منتظر چه هستید؟ آیا دین ندارید که شما را گرد هم آورد یا غیرتی؟”(13)

“چقدر مداراتان کنم؟ پیراهن پروصله‌ای هستید که هر چه می‌دوزم از سوی دیگر پاره می‌شود. به خدا قسم ذلیل است کسی که شما بخواهید یاری‌اش کنید”.(14)

آن قدر فسادشان از حد گذشته بود که دیگر هدایت‌شان هم به صلاح نبود: “من می‌دانم که چگونه باید شما را اصلاح کنم. اما خودم را پل شما نمی‌کنم. اصلاح شما با فاسد کردن روح خویش جایز نیست. خدا داغتان نهد”.(15)

می‌دانست که آن روز قدرش نمی‌دانند. بارها گفته بود: “فردا قدر امروز را می‌دانید و پی به رازم می‌برید. آن گاه که جای مرا خالی دیدید و حسترم خوردید...”(16)

حق داشت بگوید راحت شدم؛ تا سرش را شکافتند، ندا سر داد: “رستگار شدم”. مناجاتش هم همین بود از اول: “الهی هب لی کمال الانقطاع الیک....”(17)

پی نوشت ها

1. نهج البلاغه، نامه 28 2.خطبه180

3. خ116 4. خ70

5. خ97 6. خ172

7. خ6 8. خ97

9. خ58 10. خ137

11. خ121 12. خ27

13. خ39 14. خ69

15. خ69 16. خ149

17. مفاتیح الجنان، بخشی از مناجات شعبانیه.

ایجاد پایگاه اطلاع رسانی بخش پرورشی

در آستانه شروع سال تحصیلی جدید پایگاه اطلاع رسانی امور تربیتی دبیرستان ایجاد شد 

 

در این پایگاه فرهنگی تربیتی مطالب مر بوط به حوزه پرورشی ارائه خواهد شد.

رجبی رکورد رضا زاده را شکست

  • وزنه بردار فوق سنگین جانبازان و معلولان کشورمان ضمن دستیابی به مدال طلای بازیهای پارالمپیک پکن به عنوان قویترین مرد جهان معرفی شد.
    قویترین مرد جانبازان و معلولان جهان روز گذشته برای تکرار مدال طلای خود در بازیهای پارالمپیک با پولاد سر به رقابت پرداخت و توانست رکورد رضازاده قویترین مرد جهان را بشکند.
    کاظم رجبی وزنه بردار 100 + کاروان مهر علوی دیروز با بالای سر بردن وزنه 265 کیلوگرمی به مقام قهرمانی و مدال طلای سیزدهمین دوره بازی های پارالمپیک 2008 پکن دست یافت . این آخرین مدال طلای ایران در جریان سیزدهمین دوره بازیهای پاراالمپیک 2008 بود .
    و با ورزشکارانی از جمهوری آذربایجان آلمان روسیه بلاروس لهستان استرالیا B وی رقابت های خود دردور مقدماتی را از گروه قطر تایوان نیوزیلند و چین آغاز کرد.
    رجبی که در بازیهای پارالمپیک 2004 آتن با مهار وزنه 242 5 کیلوگرم صاحب مدال طلا شده بود در جریان مسابقه دیروز نتیجه رکورد خود در پارالمپیک را شکست . وی همچنین رکورد وزنه برداران سنگین وزن سالم که در اختیار حسین رضازاده بود را هم بهبود بخشید تا عنوان قویترین مرد جهان در بین ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی را به خود اختصاص دهد.
    حسین رضازاده در جریان بازیهای المپیک 2004 آتن با مهار وزنه 210 کیلوگرمی در حرکت یک ضرب و بالای سر بردن وزنه 263 5 کیلوگرمی در حرکت دوضرب و مجموع 473 5 کیلوگرم به مقام قهرمانی دست یافته بود .
    رجبی درحالی به عنوان قهرمانی بازیهای پارالمپیک پکن و قویترین مرد جهان دست یافت که پیش از این هم اعلام کرده بود در سیزدهمین دوره بازیهای پاراالمپیک رکورد حسین رضازاده را خواهد شکست .
    وزنه بردار فوق سنگین جانبازان و معلولان کشورمان علاوه بر قهرمانی پارالمپیک که با احتساب مدال طلای دیروز به 2 بار رسیده است سه بار قهرمانی در پیکارهای جهانی سه عنوان قهرمانی در سطح آسیا و چند قهرمانی در تورنمنت های بین المللی را هم در پرونده پرافتخار ورزشی خود لحاظ کرده است .
    در رقابت های این وزن « وارن کاردنس » از استرالیا با 230 کیلوگرم دوم شد و « لی دینک » از چین با 225 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت .
    فوتبال هفت نفره ایران برزیل را برد و سوم شد
    تیم ملی فوتبال هفت نفره ایران در دیدار رده بندی سیزدهمین دوره بازیهای پارالمپیک با شکست برزیل صاحب مدال برنز شد.
    تیم ملی فوتبال هفت نفره کشورمان که با کسب دو پیروزی و 2 شکست راهی مرحله رده بندی بازیهای پارالمپیک 2008 پکن شده بود روز گذشته در این مرحله موفق به شکست 4 بر صفر برزیل و دستیابی به مدال برنز شد . عبدالرضا کریم زاده (5 17 و 21 ) و مسلم اکبری (60 ) گل های ایران را در دیدار دیروز به ثمر رساندند .
    تیم ملی فوتبال هفت نفره ایران در شرایطی عنوان سومی بازیهای پارالمپیک 2008 پکن را از آن خود کرد که در پارالمپیک 2004 آتن در رده پنجم ایستاده بود.
    تیم ملی فوتبال هفت نفره کشورمان درمرحله مقدماتی بازیهای پارالمپیک 2008 پکن پس از پیروزی (4 بر2 ) و (3 بر صفر) مقابل ایرلند و بریتانیا دیدار با اوکراین را با نتیجه (4 برصفر) واگذار کرده بود .
    ملی پوشان تیم فوتبال هفت نفره کشورمان درمرحله نیمه نهایی بازیها نیز متحمل شکست سنگین (5 بر صفر) مقابل روسیه شدند .
    اردشیر ماهینی غلام نجفی حبیب اله حیدری مسلم اکبری مرتضی حیدری عبدالرضا کریمی زاده رسول آتش افروز بهمن انصاری اسماعیل ملک زاده احسان غلام حسین پور و هادی صفری ترکیب تیم ملی فوتبال هفت نفره ایران را در بازیهای پارالمپیک 2008 پکن تشکیل دادند .
    مدال برنز ملی پوشان فوتبال هفت نفره سیزدهمین مدال کاروان پارالمپیک ایران در بازی های پکن محسوب می شود.
    پیش از این کاوران ورزشی ایران توسط حمزه محمدی (وزنه بردرای ) جواد حردانی (پرتاب دیسک ) ملی پوشان والیبال نشسته و محمدرضا میرزایی جابری (دو ومیدانی ) صاحب چهارمدال طلا شده بود.
    همچنین سعید رحمتی (جودو) علی محمد یاری (پرتاب دیسک ) مجید فرزین (وزنه برداری ) عبدالرضا جوکار (پرتاب نیزه ) و علی حسینی (وزنه بردرای ) مهرداد کرم زاده (پرتاب دیسک ) نیز به مدال نقره سیزدهمین دوره بازیهای پارالمپیک پکن دست یافته بودند. ضمن اینکه جواد حردانی و علی سلمانی صادق زاده مدال برنز رقابت های پرتاب نیزه و وزنه برداری را به نام خود ثبت کرده اند.
    ایران با طلای میرزایی و نقره کرم زاده به رده 27 صعود کرد
    کاروان ایران روز گذشته با کسب یک مدال طلا و یک نقره دیگر به رده بیست و هفتم جدول رده بندی بازیهای پارالمپیک پکن صعود کرد.
    در پی کسب 2 نشان طلا و نقره از سوی محمد رضا میرزایی و مهرداد کرم زاده تیم ایران با مجموع 4 طلا 6 نقره و یک برنز در رده بیست و هفتم جدول مرغوبیت مدال بازی پارالمپیک پکن قرار گرفت .
    در این جدول تیم چین با 82 طلا 62 نقره و 49 برنز همچنان صدر نشین است .


    بریتانیا با 41 طلا 27 نقره و 28 برنز دوم است و آمریکا با 33 طلا 33 نقره 27 برنز در رده سوم قرار دارد .
    صادق زاده در وزنه برداری برنز گرفت
    وزنه بردار دسته 100 ـ کلیوگرم ایران به نشان برنز پارالمپیک پکن دست یافت .
    در آخرین روز از رقابت های وزنه برداری پارالمپیک پکن علی صادق زاده در دسته 100 ـ کیلوگرم با مهار وزنه 230 کیلوگرم در حرکت سوم خود به نشان برنز دست یافت .
    در این دسته « دونگ » از چین با رکورد 247 5 کیلوگرم طلا گرفت و « الیوما » از نیجریه با مهار وزنه 245 کیلوگرم صاحب نشان نقره شد.
    صادق زاده ایران را صاحب دوازدهمین مدال در پارالمپیک پکن کرد.
    پنج مدال طلا نقره و برنز برای ایران در روز دهم
    کاروان مهر علوی در روز دهم و پایانی سیزدهمین دوره بازیهای پارالمپیک 2008 پکن به پنج مدال رنگارنگ دست یافت .
    کاروان ورزش ایران که تا پایان بازیهای دیروز صاحب 3 مدال طلا 5 نقره و یک برنز شده بود دیروز توسط پرتابگران فوتبالیست ها و دو وزنه بردار از کشورمان به پنج مدال دیگر دست یافت و جمع مدال های خود را به 14 رساند .
    محمدرضا میرزایی جابری نخستین مدال آور ایران درروز دهم بازیهای پارالمپیک 2008 پکن بود . پرچمدار کاروان ورزشی ایران مسابقات دوومیدانی موفق به کسب مدال طلا شد . F صبح دیروز در ماده پرتاب نیزه کلاس 57
    پس از میرزایی نوبت به هنرنمایی مهرداد کرم زاده رسید. دوومیدانی کار کشورمان که مدال برنز پارالمپیک آتن در پرتاب وزنه را در اختیار داشت روز گذشته شانس مدال آوری خود در پارالمپیک پکن را برای دومین بار آزمایش کرد که اتفاقا نتیجه خوبی به همراه داشت . عنوانی بهتر از پنجمی به دست نیاورده بود دیروز موفق شد با پرتابی به F کرم زاده که هفته گذشته در رقابت های پرتاب وزنه کلاس 42 میزان 44 متر و 74 سانتی متر مدال نقره مسابقات پرتاب دیسک را برگردن بیاویزد .
    علی سلمانی صادق زاده نیز دیگر مدال آور ایران در بازی های امروز بود . وی با بالا بردن وزنه 230 کیلوگرمی مدال برنز دسته 100 ـ کیلوگرم مسابقات وزنه برداری بازی های پارالمپیک 2008 پکن را از آن خود کرد .
    ملی پوشان تیم فوتبال هفت نفره کشورمان نیز موجب افزایش جمع مدال های ایران شدند. آنها که مقام پنجمی دوره گذشته بازیهای پارالمپیک را در اختیار داشتند با شکست 4 بر صفر برزیل در دیدار رده بندی سیزدهمین مدال و سومین نشان برنز را برای کاروان مهرعلوی را به دست آوردند.
    پرونده کاروان ورزشی ایران درسیزدهمین دوره بازی پارالمپیک دیروز با انجام دو رقابت دیگر توسط ورزشکارانمان بسته شد.
    فاطمه منتظری و کاظم رجبی ملی پوشان ایرانی بودند که به ترتیب در پرتاب دیسک و وزنه برداری با حریفان خود به رقابت پرداختند.
    منتظری که اولین حضور خود در پیکارهای پارالمپیک را تجربه کرد طی رقابتی سخت در ورزشگاه آشیانه پرنده از مدال بازماند. این دوومیدانی کار چند روز پیش نیز در مسابقات پرتاب وزنه با عنوان هشتمی به کار خود پایان داده بود.
    اما همه نگاهها در روز آخر به رقابت کاظم رجبی و مدال آوری این وزنه بردار سنگین وزن ایرانی بود. وزنه بردار سنگین وزن کشورمان قصد دارد دیروز هم رکورد حسین رضازاده را شکست و هم مدال طلای دسته 100 + کیلوگرم را از آن خود کرد تا بتواند آن را در کلکسیوم افتخاراتش و در کنار طلای پارالمپیک 2004 آتن قرار دهد .
    جدول مدال آوران ایران در پایان بازیهای پاراالمپیک پکن به این شرح است :
    مدال طلا :
    حمزه محمدی (وزنه بردرای ) جواد حردانی (پرتاب دیسک ) ملی پوشان والیبال نشسته و محمدرضا میرزایی جابری (دو ومیدانی ) و کاظم رجبی (وزنه برداری )
    مدال نقره :
    سعید رحمتی (جودو) علی محمد یاری (پرتاب دیسک ) مجید فرزین (وزنه برداری ) عبدالرضا جوکار (پرتاب نیزه ) و علی حسینی (وزنه بردرای ) مهرداد کرم زاده (پرتاب دیسک )
    مدال برنز :
    جواد حردانی علی سلمانی صادق زاده و فوتبال هفت نفره .