دبیرستان پسرانه خاتم الا نبیا ء(ص)شهرستان بم

نشانی: خیابان زید تلفن ۲۳۱۹۲۲۰

دبیرستان پسرانه خاتم الا نبیا ء(ص)شهرستان بم

نشانی: خیابان زید تلفن ۲۳۱۹۲۲۰

زیارت عاشورا از کیست؟
به گزارش شیعه آنلاین به نقل از شبهه، بنا بر احادیث وارده و اسناد موجود، زیارت عاشورا به نقل از حضرت امام باقر علیه‌السلام می‌باشد. اما راجع به ملقب شدن حضرت سیدالشهداء امام حسین علیه‌السلام به «ابا عبدالله»، نکات ذیل ایفاد می‌گردد.



الف - «عبدالله»، یعنی بنده‌ی «الله» و تقاوت آن با القاب دیگری چون «عبدالرحمن»، «عبدالرحیم»، «عبدالرازق»، «عبدالسلیم» ... و سایر اسامی رایج، در همان تفاوت اسم «الله» با دیگر اسمای الهی است، که «الله» اسم تام، کامل و مطلق خداوند است که همه‌ی اسما را در خود دارد. پس «عبدالله» نیز به بنده‌ی کاملی که تجلی تام همه اسمای الهی می‌باشد بیان می‌شود و والاترین مقام برای انسان همان مقام «عبداللهی» است. یعنی بندگی خدا در شدت خلوص و اوج کمال بندگی. لذا از یکی از اسم‌هایی که خداوند در قرآن کریم برای پیامبر اکرم (ص) قرار داده است، «عبدالله» می‌باشد. چنان چه می‌فرماید:



«وَ أَنَّهُ لمََّا قَامَ عَبْدُ اللَّهِ یَدْعُوهُ کاَدُواْ یَکُونُونَ عَلَیْهِ لِبَدًا» (الجن – 19)



ترجمه: و این که وقتى بنده خدا (محمد) برخاست تا او را عبادت کند جمعیت بسیارى دورش جمع شدند.



البته خداوند متعال انبیای دیگری چون حضرت عیسی مسیح علیه‌السلام را نیز «عبدالله» نامیده است.



«قالَ إِنِّی عَبْدُ اللَّهِ آتانِیَ الْکِتابَ وَ جَعَلَنی‏ نَبِیًّا» (مریم - 30)



ترجمه: [نوزاد به سخن در آمد و] گفت: من بنده‏ى خداوندم که به من کتاب آسمانى داده و مرا پیامبر گردانیده است.



ب - «عبدالله» به معنای «پدر بندگی الله» و هم چنین به «ایجاد کننده بندگی الله» نیز می‌باشد که همان مقام کمال خلوص و تجلی و اوج بندگی است. چرا که «عبدالله» نه تنها خود بنده‌ی کامل خداوند متعال است، بلکه هادی دیگران و مساعد کننده‌ی شرایط و بستر مناسب بندگی برای غیر نیز می‌باشد.



ج – امام حسین علیه‌السلام نیز به لحاظ فرمایش حضرت رسول اکرم (ص) که نام دیگرش «عبدالله» بود و فرمود: «حسین منی و انا من حسینی»، یعنی: حسین از من و من از حسینم هستم، «ابا عبدالله» نامیده شد، چنان چه به حضرت فاطمه‌ی زهراء علیها‌السلام نیز «ام ابیها»، یعنی مادر پدر، لقب داده شد.



وجه عام این لقب نیز به خاطر آن است که ایشان، با قیام علیه جهل، کفر، نفاق و ظلم، و نیز با پذیرش مصائب و در نهایت شهادت مظلومانه، اسلام را از تحریف و نابودی همیشگی نجات داد و با بصیرت بخشیدن به عقول و قلوب مردم، زمینه‌ی نجات آنها از بندگی طاغوت «عبد الطاغوت» و نیز هدایت به سوی بندگی خداوند را مساعد نمود. پس پدر همه‌ی بندگان حقیقی خداوند متعال است.

پایگاه خبری تحلیلی شیعه آنلاین - http://www.s

حضور امام جمعه محترم در دبیرستان

 حضور امام جمعه محبوب شهرستان در دبیرستان

در آستانه عید بزرگ ولایت حضرت حجه الاسلام و المسلمین حاج آقا دانشی امام جمعه و نماینده محترم ولی فقیه شهرستان بم با حضور در دبیرستان در تاریخ 2/9/89 ضمن برگزاری نماز جماعت  طی سخنانی به عید بزرگ ولایت اشاره نمودند و به جهت تقارن این عید با عظمت با هفته بسیج ابراز امیدواری نمودند که بمانند علی علیه السلام بسیجی وار زندگی نمائیم، ایشان همچنین در آستانه سالگرد در گذشت استاد محمود شاهرخی یاداین فرهیخته بمی را گرامی داشتند در خاتمه این دیدار جلسه پرسش و پاسخ برگزار گردید شایان ذکر است در ابتدای این جلسه مدیر محترم دبیرستان آقای صادقی ضمن خیر مقدم به ایشان گزارش آماری مختصری باستحضار رساند واز زحمات تک تک همکاران و دانش آموزان این واحدآموزشی تشکر نمود وبا توجه به تراکم جمعیتی بالای این منطقه خواستار توجه بیشتر مسئولین به عمران شهرواختصاص زمین های ورزشی به این محدوده شد.